20.8.2008

התפשטות האני - מפגשים ועסקים בעולם הוירטואלי התלת ממדי

מנכ"ל חברת הענק סיסקו לבש את חליפתו הוירטואלית עם העניבה, והרצה בעולם הוירטואלי התלת ממדי, באי של חברת סיסקו באתר סקנד לייף, על נושא השיתופיות בעולם העסקים.

באותו הזמן בדיוק, התקיים באי אחר בסקנד לייף כנס על הכלכלה של העולמות הוירטואליים שערכה חברת יבמ. בין השאלות שעניינו את החוקרים: מדוע אנשים מוכנים לשלם כסף אמיתי על מוצרים וירטואליים? מהי הדינמיקה של העסקים בעולמות וירטואליים אלה?

במפגש מועדון היזמים בתל-אביב, שהתקיים גם הוא בדיוק באותו הזמן, עלו על הפרק נושאים משלימים.

מומחה ליישום מסחר אלקטרוני פתח בדוגמאות משעשעות על הדברים הנמכרים באי-ביי והמשיך בסקירה מקצועית על מאפייני המסחר האלקטרוני והמודלים העסקיים שבו. הוא תיאר את המודלים העסקיים העתידיים שמסתמכים על טכנולוגיות וממשקים נלווים. הוא מנה שבעה יתרונות שיש למסחר האלקטרוני על פני המסחר המסורתי וביניהם: חשיפה גלובלית, זמינות ונגישות, חווית הקניה והמכירה ועלויות החזקה ותפעול נמוכות.

מרצה נוסף דיבר על אומנות השכנוע וכמה קשה לשנות עמדות אישיות. לכל אדם יש מנגנון ההגנה הפסיכולוגי שמונע שינוי עמדות אישיות המהוות חלק מהזהות העצמית, זאת בכדי למנוע אי יציבות נפשית. אז איך בכל זאת יוצרים שינוי עמדות אישיות? איך מתגברים על מנגנוני ההגנה? זאת באמצעות אומנות יצירת השכנוע העצמי. למשקיע אתה מוכר הרבה יותר מאשר את המיזם הספציפי. אתה מוכר את עצמך, וצריך לדעת כיצד לעשות זאת.

יזם הייטק סידרתי טען שבכדי לאפיין מצליחנים, יש לחזור אחורה בזמן ולראות את "סרט החיים" שלהם מתקופת הילדות ועד להצלחתם העסקית בהווה. "האדם הוא עץ השדה", וניתן לראות את האדם כשילוב של שלושה עצים שמתפתחים במקביל: עץ הכישרונות, עץ השריטות ועץ ההתמכרויות. התגובה האנושית במהלך התפתחות שלושת העצים היא מורכבת. צריך להסתמך על קבלת רגש אהבה ממקור פנימי, מאחר שהסתמכות ותלות בקבלת אהבה ממחוללי אהבה חיצוניים גורמים לפיתוח עץ השריטות ועץ ההתמכרויות.

למאמר המלא מאת ד''ר חנן גזית באתר SCOOP

אין תגובות: