22.11.2012

מיצוי הרווח הפוליטי מכיפת ברזל

הכדאיות של כיפת ברזל היא רבה יותר פי כמה וכמה מאשר ההערכות האופטימיות ביותר שהועלו.

זאת מכיוון שכבר באמצעות היירוט הראשון, של טילים בודדים, השיגה המערכת את מלוא המטרות של ביטחון ישראל.

ברגע שהאויב יודע כי המטרה שאליה הוא מכוון היא מוגנת בעיקרון, אין זה משנה אם אחוז קטן מהטילים ששיגר פגע. ניטל עוקצם של כל פעולותיו, כי כל חישוביו יורדים לטימיון.

האויב רכש אלפים רבים מאד של טילים יקרים ובנה סביבם מערכת אנושית ופיזית גדולה, סבוכה ויקרה מאד. הם המשענת הצבאית העיקרית שלו, ולפיכך גם המכשיר העיקרי להבטחת השילטון. כאשר המערכת הזאת שבנה בעמל רב כושלת, מתמוטט כל הבסיס הצבאי והשילטוני שלו.

בנוסף, מערכת כיפת ברזל, ובאותה מידה גם מערכת ההגנה נגד טילים מעיל רוח המורכבת על טנקים, ומערכת החץ המשודרגת, מיועדות להשמיד טילים שמיוצרים בתעשיות צבאיות ברחבי תבל בהיקפים אדירים. לפיכך צפוי בקרוב חיסולם של תעשיות נשק שלמות, מהגדולות והמובילות ביותר שמדינות רבות, ובראשן מעצמות שאינן ידידותיות לישראל, השקיעו בהן משאבי עתק.

משמעות כיפת ברזל, מעיל רוח והחץ היא אם כן שינוי מקיף של מאזן האימה ושל מפת היחסים הבינלאומיים. המרד הערבי המתחולל במזרח התיכון בימים אלה הוא במידה רבה ביטוי ראשוני לשינוי זה.

בימים אלה, שבהם משנה המערכת הבינלאומית את פניה ולובשת פנים חדשות, על ישראל להביט אל מעבר להן ולראות כי מאחוריהן מסתתרות המגמות הישנות, של התועלת הכלכלית ושפת הכוח.

על מדינת ישראל להשכיל ולמנף את מערכות כיפת ברזל, מעיל רוח והחץ, עד תום. זאת באמצעות פריטה מירבית לפרוטות של כל מעלותיהן בכל הזמן, המרחב והתחומים האפשריים.

אין תגובות: