3.8.2013

שבוע ההנקה הבינלאומי 1-8 באוגוסט 2013

​יתרונות רבים להנקת התינוק, לאם, למשפחה ולסביבה.
על פי מחקרים חדשים הנקה נותנת התחלה טובה יותר לתינוק, מכילה את כל מרכיבי המזון התואמים את צרכיו, ויש לה השפעה על התפתחות קוגניטיבית. לטווח הארוך יש לה השפעה על מניעת מחלות כרוניות כגון: השמנת יתר, סוכרת נעורים ועוד.

משרד הבריאות ממליץ על הנקה בלעדית עד גיל חצי שנה ולאחר מכן הנקה משולבת עם תוספי מזון. בחודש יוני קיימנו בשבוע ההנקה הישראלי במחוז הצפון פעילויות נוספות ומורחבות לקידום הנקה על הפעילות והשגרתית המתקיימת במחוז. פעילויות אלה כללו: פרסום כתבות בעיתונות הכתובה בעברית וערבית, פרסום וחלוקת חומר בנושא שהפיק משרד הבריאות בשמונה נושאים הקשורים להנקה, הדרכה לציבור הרחב בקניונים ברחבי המחוז, קבוצות הדרכה לאחיות, נשים לפני ואחרי לידה וציבור מתעניינים רחב.

אחד הנושאים המרכזיים לשבוע ההנקה הבינלאומי הוא לעודד נשים להמשיך ולהניק עם חזרתן לעבודה. עבודה אינה מכשול להמשך הנקה. יש לעודד ולסייע למקומות עבודה לקדם את הנושא, לאפשר הנקה במסגרתן ע"י הקצאת מקדם מתאים לכך תוך שמירה על פרטיות מלאה, מתן אפשרות לשאיבת חלב ואחסונו בצורה טובה ומתאימה, והצבעה על היתרונות המרובים של הנקה בטוחה, מבוססת ומתמשכת. יידוע העובדים כאחד הכלים לשותפות אמיתית לקידום הנושא: מידע על הפעילות והתמיכה של מסגרת העבודה ויצירת קבוצות מעודדות הנקה.

בשבוע זה ברצוננו להעצים את הפעילות המתבצעת במחוז כשגרה ולחבור לפעילות הבינלאומית אשר תעסוק בגיוס הציבור הרחב לנושא ההנקה, תצביע על חשיבות ההנקה הבלעדית עד גיל ששה חודשים תעודד מקומות עבודה להיות תומכי ומאפשרי הנקה, תוך מתן מענה טלפוני בזמן אמת "קו חם" לנשים אשר פונות בנושא.

מקור - משרד הבריאות
חלצי שד, ומיד - NRG

אין תגובות: