21.12.2007

קומפיוטר או קומפוט - המחשב הוא מעבד מזון

הקומפיוטר אינו הארץ המובטחת. יש בו שגיאות תוכנה ותקלות טכניות רבות, המעכבות את האדם הממוצע מתיפעול רצוף, ושולחים אותו למסע צליינות אינסופי של חיפוש אחר אוצרות אבודים של מיומנות טכנית.

צרכני הקומפיוטר המיואשים חייבים להתגבר על מפח הנפש הזה, הגורם להם לחוש כאילו שיכלם הפך לקומפוט. יש עצה אחת בנדון, העשויה לעזור בפרט לנשים ולחובבי הבישול. העצה היא להתייחס לקומפיוטר כאל מיתקן לעיבוד מזון.

כמו בבישול, הקומפיוטר מעבד מרכיבים שונים, שהם המידע המוכנס לתוכו. לכן הצעד הראשון הוא לבדוק אם יש בו מספיק זיכרון פנוי, כמו שבודקים את המצרכים לפני שמתחילים לבשל.

ניתן לעשות זאת באמצעות לחיצה אמיצה עם המקש הימני בעכבר על סמל הדיסק הקשיח, שבדרך כלל מכונה C. רואים אז סימלון של עוגה עגולה, הפרוסה לשתי פרוסות. הפרוסות מייצגות את נפח הזיכרון הפנוי בדיסק לעומת הזיכרון בשימוש.

מרכיב חשוב נוסף מתחום האפייה המצוי בקומפיוטר הוא ה'עוגיה', COOKIE. העוגיות הן קבצים קטנים, אשר מוחדרים אוטומטית למחשב כאשר מבקרים באתרים מסוימים.

חלק ניכר מהעוגיות הן עוינות ועלולות לשבש את פעולת הקומפיוטר. חובה שתהיה במחשב תוכנה טובה להסרת עוגיות, ויש להפעיל אותה מידי יום.

חייבים כמובן לבדוק אם יש וירוסים, אחרת ה'מזון' יהיה מזוהם. תוכנת אנטי וירוס טובה מסוגלת לזהות ולהסיר וירוסים באופן אוטומטי, אך אין לסמוך רק עליה. יש להיזהר מלהוסיף לקומפיוטר תכנים חשודים.

בדומה לכלי המטבח, כולל המחשב רשימה ארוכה של אמצעים לעיבוד חומר הגלם הנכנס לתוכו, שרק בחלק קטן מהם משתמשים ביומיום.

ה'כלים' מופיעים בשורת ה'תפריט', שאינו תפריט של המנות המוצעות במסעדה, אלא של אפשרויות הפעלה טכניות שונות.

באמצעות כניסה ל'כלים' בשורת התפריט בדפדפן האינטרנט, ניתן למחוק מהקומפיוטר את קבצי האינטרנט הזמניים. אלה הם דפים שנישמרים כדי לחסוך את זמן ההורדה שלהם.

בשורת התפריט יש מספר פעולות נוספות שכדאי לבצע, וביניהן חסימת פריטים מוקפצים. אין הכוונה למוקפץ תאילנדי או סיני, אלא לדפי האינטרנט הקטנים והמעצבנים שנפתחים בעת גלישה לאתרים רבים.

בשורת התפריט יש גם מסננת. המסננת אינה לפסטה, אלא לאתרים שרוצים לחסום את הביקור בהם, כמו אתרים למבוגרים בלבד.

אם נמנעים מ'מזון מהיר' אז הקומפיוטר מתחיל לעבוד כשורה.

לוח האם, MOTHER BOARD, הוא חלק מרכזי בקומפיוטר שדואג לכל הצרכים הבסיסיים, כמו אימא יהודיה.

הקומפיוטר בכללו מורכב מ-CHIPS. הצ'יפים, או שבבים בעברית, הם רכיבים זעירים, המתחברים יחד ליצירת המחשב. הם מזכירים את הצ'יפסים הבודדים המרכיבים את מנת הצ'יפס המלאה.

השיטה הנפוצה ביותר כיום להורדת קבצי סרטים גדולים מהאינטרנט נקראת טורנט, TORRENT, מה שמזכיר לכולם עוגת טורט מפוארת שאוכלים ממנה בסתר.

אפשר לחזות עתיד בו המונחים של הקומפיוטר יילקחו ברובם מתחום הפעילות במטבח. במקום מונחים טכנולוגיים קשוחים, שאף אחד אינו יודע מנין באו ולמי הם פונים, אנשים יתחילו לכנות את כל חלקי ותהליכי הקומפיוטר במונחים ידידותיים יותר, מתחום מתכוני האוכל.

לחברת APPLE [תפוח], הייתה התחלה טובה בכיוון זה. אך הם פיתחו את הקומפיוטר MAC [שם משאית], במקום את CAKE [עוגה].

החברה הגדולה ביותר בתחום המחשבים, מיקרוסופט שעקפה את 'אפל', מורכבת מהמילים MICRO ו-SOFT.
מילים אלה מתקשרות למזון. 'מיקרו' פירושו 'זעיר' ו'סופט' פירושו 'רך'. אלה תכונות שאנו אוהבים באוכל מהיר, ומצויות בשפע בשקיות החטיפים. מיקרוסופט נישאה על גלי ההצלחה יחד עם המיקרוגל, שהפך לחלק בלתי נפרד מהמטבח באותה תקופה שהמחשב הביתי נכנס לשימוש. המוצר המרכזי של החברה נקרא תוכנת 'חלונות'. זה שם ביתי, שמעורר תיאבון כמו מראה חלון המיקרוגל.

חברת 'גוגל' עשתה צעד ענק קדימה בתחום זה. השם 'גוגל' מתקשר מיד בדימיון ל'גוגל מוגל', ביצה רכה ששותים כשחולים, עם קצת חלב ודבש. אין פלא שהחברה היא כיום במקום הראשון ברשימת המותגים העולמית, ועשויה לעקוף בקרוב גם את מיקרוסופט בהכנסותיה.

גוגל השאירה הרחק מאחור את 'יאהו' מיתחרתה העיקרית, שדהרה עד אפיסת כוחות עם שם שמזכיר חציר. לו היתה יאהו משנה את שמה ל-HOT, 'חם', היו כולם מקשרים אותה מיד לאוכל חם וטעים. חברת כבלים ישראלית עשתה זאת, ומיד חזרה למסלול ההצלחה.

LAPTOP, המחשב הנייד, הוא מאד אופנתי. פרוש הפועל LAP באנגלית הוא ללקק. המפרסמים נותנים תחושה כאילו קל להפעיל את הלפטופ כמו ללקק גלידה. זאת למרות שמבחינות רבות המחשב הביתי, כמו אוכל ביתי, בריא יותר לשימוש.

אם נראה בקרוב חברות ומוצרי מחשב עם שמות כמו אננס, סטייק, קצפת ועוד, נקווה שהשם יצדיק את התוכן, ונישאר עם טעם טוב בפה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ומה בתפריט היום? מחשב בטעם תות או מלון? האמת שזה מגניב כאשר חושבים על אסטרטגיה שיווקית של מחשבים ניידים כאסטרטגיה שיווקית למוצרי מזון כי הכי קל להזדהות עם האוכל הכי אהוב שלך. מעבר לזה זה עבד, לכן חשוב לזכור תמיד ש: if it ain't broken don't fix it
כל הכבוד על הפוסט המושקע, מאוד נהנתי לקרוא אותו.