שניה היא מספר
רגע בלתי מובהר
ויחידת זמן מוגדר
זאת גם חזקה
שכל סיפרה הופכת
למכפלה בזכות עצמה
כל ספר תורה
נחתם בחזק כמילה
שכוונתה תיקון במעלה
ליצור ענין בקצה
שעלול להפוך קהה
זאת מהות התודעה
בהווה כמו בעבר
הגלגל סובב מהר
ושעמום לא חסר
אני חושב עליך
ואת נמצאת לצידי
ברגע כה יחודי
שקט שורר ברמה
חרב חוזרת לנדנה
מעשה נעשה ונשמע
כלל בא ללמד
על פרט שיצא
חזר וגם נמצא
מי שבא להרוס
ידע עוד לבנות
וגם לעשות מצוות
רגע בלתי מובהר
ויחידת זמן מוגדר
זאת גם חזקה
שכל סיפרה הופכת
למכפלה בזכות עצמה
כל ספר תורה
נחתם בחזק כמילה
שכוונתה תיקון במעלה
ליצור ענין בקצה
שעלול להפוך קהה
זאת מהות התודעה
בהווה כמו בעבר
הגלגל סובב מהר
ושעמום לא חסר
אני חושב עליך
ואת נמצאת לצידי
ברגע כה יחודי
שקט שורר ברמה
חרב חוזרת לנדנה
מעשה נעשה ונשמע
כלל בא ללמד
על פרט שיצא
חזר וגם נמצא
מי שבא להרוס
ידע עוד לבנות
וגם לעשות מצוות
השירים כולם הם במתכונת של: שלוש-שלוש-שלוש.
זאת מתכונת מקורית שאין דומה לה בשפה העברית.
הרעיון בא בעקבות החמשירים הנפוצים ושירת ההייקו היפנית.
הוא מבטא את השאיפה לאינות, בפרט לנוכח השואה.
בכל שיר יש שלושה בתים, בכל בית שלוש שורות, ובכל שורה שלוש מילים.
אפשר לעשות זאת בזכות התמציתיות של השפה העברית, שבה במילה אחת אפשר לאגד גוף, זמן, ומילת קישור.
לדוגמא: השורש ה.ל.ך
כשהלכנו, ותלכו, בהליכתה - יש גוף, זמן, וקישור במילה אחת בלבד.
כל מילה בעברית היא שלוש מילים באנגלית, ולדוגמא: while we went, when you will go, as she walked
חוקי משנה בשירי השלוש-שלוש-שלוש הם:
אין כותרת - השורה הראשונה היא הכותרת
אין אף מילה שחוזרת פעמיים
כל מילה קטנה, אפילו בת שתי אותיות וחלק מסמיכות, נחשבת בפני עצמה.
אין סימני פיסוק
אין צורך בניקוד, אם כי הוא עשוי להוסיף