25.5.2012

בין טריפולי למכה - יחס הזהב וקווי הרוחב והאורך של כדור הארץ

קו של י''ח באייר - ל''ג לעומר עובר מעל הר מירון, שהוא גם בקו רוחב 33,.והדבר מעורר למחשבה על המיקום היחסי של קו רוחב זה על פני 90 קוי הרוחב על פי יחס הזהב. 

מפת דמות האדם של ארץ הקודש נוצרה בהשראת יחס הזהב, שהיה אמת מידה דתית בעולם הדתית על פיה ניבנו הפירמידות, הפרתנון, והפנתיאון. בגוף האדם מתקיים יחס הזהב ביחסי המידות של איברים רבים.

הסבר מתמטי קצר:
יחס הזהב הוא החילוק בין שני מספרים בסידרה הבאה: 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, וכך הלאה.
כל מספר בסידרה זאת הוא חיבור בין השניים הקודמים. לדוגמא: 3 הוא 1+2, 34 הוא 21+13.
היחס בין חילוק כל שני מספרים בסידרה הוא קבוע, בערך 1.61. 
לדוגמא: 89/55 = 1.61

ביחס זה השתמשו כאמור גם במבני הקודש של העולם העתיק. כאשר מחלקים מידות של בנין לפי יחס הזהב, לאו דווקא מספרים מדויקים בסידרה, מתקבלת הרמוניה מיוחדת.


יחס הזהב של 90 הוא 34.4, קו רוחב שנמצא מדרום לעיר הנמל טריפולי בצפון לבנון. 
שני המספרים לחישוב היחס הם 55.6 ו- 34.4 שסכום שניהם הוא 90.
התוצאה של חילוק שניהם זה בזה היא 1.61:
55.6/34.4 = 1.61

הר מירון בקו רוחב 33 אינו מיוחד לפיכך על פי יחס הזהב.
יתכן ויימצא קשר מיוחד בין 33 לל''ג בעוומר. קשר זה יצטרך לנבוע מהמספר 90 שהוא המספר שנקבע לחלוקת קוי הרוחב.
לשם כך צריך לחקור את הסיבה לחלוקת קוי הרוחב כמו שהם מוכרים לנו.


ראוי לדעת כי העיר מכה, המקום הקדוש לאיסלאם, נמצאת על קו רוחב 21.14, שהוא יחס הזהב בין הקוטב הצפוני לדרומי, כלומר 111.14 לפי 180 מעלות.

שני המספרים לחישוב היחס הם 111.14 ו- 68.86 שסכום שניהם הוא 180.
התוצאה של חילוק שניהם זה בזה היא 1.61:
111.14/68.86 = 1.61



העיר מכה לא זאת בלבד שממוקמת על חיתוך הזהב ביחס לקווי הרוחב, אלא שגם ביחס לקו האורך 180 מעלות, שמפריד בין היבשות אמריקה ואסיה לאורך האוקינוס השקט, היא ממוקמת בחיתוך הזהב. 




עובדה זאת מעניקה לעיר מכה סגולות צמיחה יוצאות דופן.

זאת בדומה לאופן פיזור העלים שעל גבי הענף, שנעשה בטבע על פי יחס הזהב.
בהנחה שהשמש והגשם באים מלמעלה, זווית הסטייה של העלים חייבת להיות כזאת שתמזער חסימה של עלים על ידי עלים גבוהים יותר. ההסדר האופטימלי ביותר על גבי הענף  שדרכו עלה חדש פונה מן העלה המבוגר הקודם  מתקבל כשבר של מעגל ביחס של שני מספרי יחס הזהב.

אין תגובות: