2.1.2016

שדה התעופה לונדון ונמל התעופה חיפה

שדה התעופה החדיש והיוקרתי של העיר לונדון נמצא סמוך למרכזי העסקים שלה שנראים בחלק העליון של התמונה, ובסמוך לאיצטדיון האולימפי שנראה בצד שמאל למעלה.
האיצטדיון נבנה על רצועת ים שיובשה בין המזחים של נמל לונדון הישן. אורך המסלול הוא כ-1500 מטרים בלבד.
הוא מתאים למטוסי נוסעים בינוניים כדוגמת האיירבוס 318, ולטייסים בעלי הרשאה לנחיתה בזווית חדה.
המסלול נבנה בשנת 1986, ומאז צובר תאוצה בביקושים לשימוש בו. בשנת 2014 עברו בו קרוב ל-4 מיליון נוסעים, עליה של קרוב ל-10% לעומת 2013. 

ככה עושים עסקים, כי בעסקים יש שלוש מילים חשובות: לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן [מיקום, מיקום, מיקום]. כל מי שעוסק בתכנון עירוני ואזורי חייב לדעת זאת לפני שהוא מתקרב לנושא.
מה שעשו ראש העיר וחבר מרעיו כאשר בנו את האיצטדיון העירוני החדש בפאתי המטרופולין, ורוצים נמל תעופה רחוק עוד יותר, הוא מעשה חלם עם סוף ידוע מראש של גסיסת ומות המטרופולין.

שדה התעופה של העיר לונדון
https://en.wikipedia.org/wiki/London_City_Airport

18.12.2015

סין בונה נמלי ים ותעופה משולבים באיים זעירים

סין בונה נמלי ים ותעופה משולבים באיים זעירים בים סין הדרומי, במה שעלול להיות הסכסוך הבינלאומי החמור ביותר בעשור הקרוב.
במסגרת כתבת תחקיר של הביביסי נשלח מטוס לסייר מעל אחד האיים האלה, שנמצא בטריטוריה בינלאומית אוירית, והמטוס קיבל אזהרה מהסינים שלא להתקרב.
בצילומים מהמטוס נראה האי בתנופת פיתוח אדירה, עם עשרות ספינות שחונות בלגונה שלו. במרכז הפיתוח נמצא מסלול שדה תעופה גדול.
השילוב בין נמל תעופה לנמל ימי צמוד נמצא במרכז אסטרטגית הפיתוח וההשתלטות של סין באיים אחדים באזור זה, שעשיר במרבצי גז, ונמצא על עורק תחבורה ימית ואוירית חשוב ביותר.
מפרץ חיפה עשוי להפוך גם הוא למוקד פיתוח בינלאומי במידה וישולב בו פיתוח נמל תעופה בנמל ימי.
במידה ומדינת ישראל לא תעשה זאת, ימצאו אזרחיה בתוך שנים אחדות את עצמם במציאות שבה מעצמות, כדוגמת סין, ילטשו עיניים לחלל הריק שנוצר כתוצאה מהזנחת הפוטנציאל הזה, והמדינה תהפוך לכלי משחק בידיהן.

האי שצולם במסגרת כתבת הביביסי

באי נוסף המסלול למטוסים הוא באורך של כ-3 ק''מ, ומתאים למטוסי תובלה ונוסעים ענקיים. המסלול כבר משמש כצלע של נמל ימי.


מסלול למטוסים באורך של כ-3 ק''מ שמשמש כצלע של נמל ימי.