3.8.2013

שבוע ההנקה הבינלאומי 1-8 באוגוסט 2013

​יתרונות רבים להנקת התינוק, לאם, למשפחה ולסביבה.
על פי מחקרים חדשים הנקה נותנת התחלה טובה יותר לתינוק, מכילה את כל מרכיבי המזון התואמים את צרכיו, ויש לה השפעה על התפתחות קוגניטיבית. לטווח הארוך יש לה השפעה על מניעת מחלות כרוניות כגון: השמנת יתר, סוכרת נעורים ועוד.

משרד הבריאות ממליץ על הנקה בלעדית עד גיל חצי שנה ולאחר מכן הנקה משולבת עם תוספי מזון. בחודש יוני קיימנו בשבוע ההנקה הישראלי במחוז הצפון פעילויות נוספות ומורחבות לקידום הנקה על הפעילות והשגרתית המתקיימת במחוז. פעילויות אלה כללו: פרסום כתבות בעיתונות הכתובה בעברית וערבית, פרסום וחלוקת חומר בנושא שהפיק משרד הבריאות בשמונה נושאים הקשורים להנקה, הדרכה לציבור הרחב בקניונים ברחבי המחוז, קבוצות הדרכה לאחיות, נשים לפני ואחרי לידה וציבור מתעניינים רחב.

אחד הנושאים המרכזיים לשבוע ההנקה הבינלאומי הוא לעודד נשים להמשיך ולהניק עם חזרתן לעבודה. עבודה אינה מכשול להמשך הנקה. יש לעודד ולסייע למקומות עבודה לקדם את הנושא, לאפשר הנקה במסגרתן ע"י הקצאת מקדם מתאים לכך תוך שמירה על פרטיות מלאה, מתן אפשרות לשאיבת חלב ואחסונו בצורה טובה ומתאימה, והצבעה על היתרונות המרובים של הנקה בטוחה, מבוססת ומתמשכת. יידוע העובדים כאחד הכלים לשותפות אמיתית לקידום הנושא: מידע על הפעילות והתמיכה של מסגרת העבודה ויצירת קבוצות מעודדות הנקה.

בשבוע זה ברצוננו להעצים את הפעילות המתבצעת במחוז כשגרה ולחבור לפעילות הבינלאומית אשר תעסוק בגיוס הציבור הרחב לנושא ההנקה, תצביע על חשיבות ההנקה הבלעדית עד גיל ששה חודשים תעודד מקומות עבודה להיות תומכי ומאפשרי הנקה, תוך מתן מענה טלפוני בזמן אמת "קו חם" לנשים אשר פונות בנושא.

מקור - משרד הבריאות
חלצי שד, ומיד - NRG

20.7.2013

עידן עמדי - בזמן האחרון




שיר הנושא מתוך אלבומו החדש של עידן עמדי שיצא לחנויות בימים האחרונים.

מילים ולחן: עידן עמדי


בזמן האחרון,קצת קשה לי להגיע,

אני הולך ומתנשף ומתחיל קצת להזיע

כי בזמן האחרון,גם קשה לי להשביע,

את הרצון המקולל,לשרוף הכל בלי להודיע


כי בזמן האחרון,אני נוגע לא נוגע

ואם נגיד את האמת,אני הולך ומשתגע,

כי בזמן האחרון, קצת חשוך אתה שומע,

אז תדליק כבר את האור,תעשה מה שאתה יודע


בזמן האחרון, אנשים מוחאים כפיים,

הם מסתכלים עליי קרוב,בלבן של העיניים,

אז בזמן האחרון, נהייתי ביקורתי

ויצא לי קצת לחשוב,עד כמה הייתי אמיתי


כי בזמן האחרון,אני נוגע לא נוגע

ואם נגיד את האמת,אני הולך ומשתגע,

כי בזמן האחרון, קצת חשוך אתה שומע,

אז תדליק כבר את האור,תעשה מה שאתה יודע


19.7.2013

טרמינל הנוסעים הרב תכליתי בנמל קאוסיונג והתאמתו לנמל חיפה

טייוואן היא אי-מדינה במזרח אסיה עם סכסוך מתמשך מול סין הענקית שכנתה, שתובעת בעלות עליה. הטייוואנים תלויים לחלוטין בים לצרכי תובלה. הנמל הגדול ביותר בטייוואן הוא נמל קאוסיונג Kaohsiung בדרום האי. הוא התפתח במהלך הדורות מלגונה טבעית לנמל מכולות וצובר ענקי. לפני שנים אחדות התקיימה תחרות אדריכלים בנושא עיצוב טרמינל נוסעים חדש לנמל, שתוצאותיה מתאימות מאד לישום גם בנמל חיפה.
אפשר להעתיק את העיצוב המרהיב שזכה בתחרות גם אל המבנים הגדולים שצמודים לרציף נמל חיפה, וממגורות דגון בראשן, ולתכנן אותם מחדש כעטופים במעטפת זכוכית, לרוחבם גשרים ומנהרות שחוצים את מסילת הרכבת שמפרידה ביניהם לים, ולאורכם טיילות ארוכות במפלסים שונים שמחברות ביניהם.


טרמינל הנוסעים דמוי המגף שמתוכנן לנמל קאוסיונג בדרום טייוואן

משרד האדריכלים  Reiser + Umemoto, שזכה בתחרות, מתאר את הפרוייקט כדלקמן:
פרויקט מסוף נמל קאוסיונג מנצל את ההזדמנות למזג שימושים  של מסוף נמל, מגדל משרדים ומרחב ציבורי. הוא חוגג את חציית סף המעבר מהקרקע למים. הצורה האדריכלית מחולקת לארבעה חלקים, המייצגים שלושה מסופים: יציאה בינלאומית, יציאה מקומית, והגעה מקומית ובינלאומית. בנוסף יש בצד המסוף מיגדל רב תכליתי. חלל הלובי פועל כסעפת אדריכלית, שבה מכוונים המשתמשים באמצעות קווי ראייה ישירים מרובים. זאת תוספת חדשה לתשתית העירונית של קאוסיונג שמשרתת את הפונקציות של כניסות, יציאות ומינהל נמל, יחד עם אלה של פנאי החוף - הכל תחת קורת גג אחת. הטרמינל החדש, בשילוב עם הפיתוח של טיילות מוגבהות וירוקות, מאפשר ההתחדשות של איזור הנמל והפיכתו מאזור תעשייה תועלתנית לאזור של בילוי ושימוש ציבורי. הטרמינל הוא תמיד תוסס , עם חנויות, מסעדות, בתי מלון וגישה לציבור למים, במטרה למשוך תיירים ותושבים מקומיים כאחד


טרמינל רב תכליתי במעטפת זכוכית במקום הממגורות ותחנת הרכבת
טרמינל ''המגף'' בנמל חיפה מסיפון ספינת טיולים שמתקרבת לרציף

משרד אדריכלים נוסף שהשתתף בתחרות, ועיצב מבנה דומה, מתאר את הפרוייקט כדלקמן:
מסוף שער הכניסה החדש  לנמל קאוסיונג הימי הוא תפישה חדשה של מחלף התחבורה כשילוב של אמנות עם ייעוד עירוני ומתקנים ציבוריים, והוא כולל חללי אירועים עבור אנשי קאוסיונג, ומבקרים לאומיים ובינלאומיים. הפרויקט עוקר את האתר משורשיו התעשייתיים והופך אותו למרכז אורבאני דינמי ושער גלובלי, שיביא לעיר פעילות מסביב לשעון. מסוף הנמל נועד להמריץ ולהפעיל את קצה העיר קאוסיונג שנוגע במים. מסוף הנמל מרחיב את התחום העירוני ממרכז קאוסיונג לחוף של העיר, ומחבר את המרחב העירוני החדש הזה עם מרכזי פעילות שונים: פנאי, מסחר, ציבור ואחרים, שיקומו לאורך הפארק המתוכנן בחזית המים. המסוף מהווה מיפתח בקנה מידה אורבאני בין המיסגרות הנפרדות של נמל ועיר. הבניין מספק מחסה למרחב העירוני מהשמש החזקה והגשמים העונתיים, ובלילה הוא מספק תאורה דרמטית לפעילות השוטפת של הציבור. פנים בניין הטרמינל מספק שיאי חוויה מרהיבים: מרווח אנכי מואר באופן טבעי מלמעלה מוביל עד לחלל הגדול של אולם המסוף, עם מראה פנורמי של העיר וקו הרקיע של  קאוסיונג בצד אחד ושל הים, שמיים ואופק בצד השני. אלה נחווים בתוך מרחב דרמטי שמוגדר על ידי הגיאומטריה המתוחכמת של גג המעטפת המעוגל והפנלים הפיסוליים הגליים של המבנה, אשר יוצרים אפקטים מרחביים ואור, שהופכים את הגעת ועזיבת הנוסעים והעוברים ושבים גם יחד לחגיגת אירועים.



סרטון המבנה הזוכה בתחרות טרמינל הנמל של קאוסיונג

אתר TUVIE - design of the future מפרסם את הפרוייקט הזוכה בלווית סדרת תצלומים מרהיבה. להלן תיאור הפרוייקט באתר זה:
טרמינל הנמל של קאוסיונג הוא תוצאה מניסוי באורבניזם בשלושה מימדים דינמיים, המגביר את זרימת תנועת הולכי רגל. המבנה תוכנן עם טיילת מוגבהת ופעילה, הפועלת באופן רציף לאורך המים. מתחת לרמה זו של טיילת ציבורית אנשים יכולים למצוא פונקציות קרוזים ומעבורות, שנמצאות ממש מתחת לאף. מספר שכבות אלה יוצרות מגוון צפוף של אפשרויות פעולה, תוך הפרדה בין מסופי ההפלגות הבינלאומיות לאלה של המעבורות המקומיות, ושמירה על שטחים מאובטחים לנוסעים שיוצאים ומגיעים. יתר על כן, השטח המוגבה מחבר את המרכז למרכזים נוספים של אמנות, קניות, משרדים ועוד, בתוך שרשרת ירוקה לאורך החוף. בעתיד, אשכולות של גופים מסחריים יגדלו יחד עם טווח ההליכה, באופן אשר יבטיח את הכדאיות הכלכלית המתמשכת של טרמינל הנמל, תוך שמירת והגברת היקף הפעילות הימית של המשתמשים במסופי הקרוזים והמעבורות. הפרויקט מתוכנן עם תקציב בנייה של 85,000,000 דולר.