30.11.2011

לכל הבחורות שמתנהגות 'קשות להשגה'


התסריט החצי-מציאותי שלהלן נכתב בהשראת צפיה בסרט 'הדודנית בט' על פי סיפרו של בלזאק, שעוסק בתככיה של אישה שאהובה נגזל ממנה:

בחור מכיר בחורה ונישבה בקיסמה.
היא מתנהגת כ'תעלומה שאין קורא לה'.
הבחור המאוהב מבין שהיא רוצה שהוא יוכיח שהוא רציני וממשיך להתקשר.
לבחורה נמאס והיא מודיעה לו שהוא מטריד אותה.
הוא מבין שזאת עוד בקשה להראות את אהבתו, וממשיך.
הבחורה מאיימת שתפנה למשטרה.
הבחור המאוהב אומר לעצמו 'אני מוכן ומעוניין לשלם את המחיר', וממשיך להתקשר.
הבחורה פונה למשטרה.
המשטרה חוקרת את הבחור ומזהירה אותו.
הוא מחליט בכל זאת להמשיך את גילויי האהבה שלו אל 'הקשה להשגה'.
המשטרה מוציאה לו צו הרחקה.
הבחור ממשיך בשלו, כי לאהבה אין גבולות.
המשטרה עוצרת ושולחת אותו לאשפוז פסיכיאטרי.


הפוסט נכתב בעיקבות דיון בקפה דהמרקר בנושא: לכל הקשות להשגה.

26.11.2011

פרשת תולדות - המשמעות הרוחנית של הבכורה


בפרשת תולדות מתוארת מכירת הבכורה:
באחד הימים בא עשו מן השדה ומוצא שיעקב מכין נזיד עדשים. הוא מבקש מיעקב לאכול מן הנזיד, ויעקב מבקש שימכור לו בתמורה את הבכורה. עשו מסכים, תוך שהוא מזלזל במופגן בבכורה, והמכירה מתבצעת.

מה משמעות הבכורה? הלא כל בני האדם שווים, ובפרט אחים בשר ודם.

אלא שלבכורה יש משמעות רוחנית: היא סוג של טוהר רוחני, שכל אדם יכול לזכות בו מתוך בחירה.

יכול להיות שהבכור מבחינה ביולוגית אינו נחשב לבכור הרוחני.

אין זכויות בבכורה אלא חובות בלבד.

אך מי שמתמיד בדרך הרוחנית זוכה לשכרם של צדיקים.

תוכו הוא כברו, וכל הספירות שבגופו הן במעלת הספירה הרוחנית העליונה.

הוכחה למשמעות הגופנית - פיזית של הבכורה היא שהיא שיעקב קנה אותה במזון - נזיד עדשים, ולא בחפץ אחר כלשהו.

דמות משה רבנו בחצי האי סיני




יש מתחת גם פני אישה.