22.4.2008

דיוויד דיידה, מחבר 'דרך גבר', בבלוג של כרמל וייסמן

דיוויד דיידה הוא מורה רוחני אמריקאי, מחברם של עשרות רבי מכר בנושא מיניות ורוחניות, בהם "דרך גבר" ו"לילות פרא" שתורגמו לעברית.
לדבריו, איזון זה לא סקסי. לקיומה של תשוקה מינית, ויותר מכך - ליצירתיות ולגאוניות, דרושה קוטביות ברורה בין הגרעין הזכרי ובין האנרגיה הנקבית. כשאינך מארגן את מטרות מערכת היחסים שלך על פי סדר קדימויות, אנרגיות שונות אלה מבטלות זאת את זאת, והאדם מנוטרל.
נושא המיניות מתחלק לשלוש תקופות בזמן:
בתקופה הראשונה, דימוי הגבר הרווח היה המאצ'ו החזק ובהתאמה האישה הייתה עקרת הבית הכנועה.
בתקופה השנייה, שהיא ימינו, המסה העיקרית של האנשים נמצאת במגמה של איזון הנשי והגברי: תרבות הניו אייג' היא חלק ממגמה זאת של עבודה על מישור ההוויה, וחיבור לרגש ולטבע. בתקופה זאת הנשים משתחררות מהזדקקותן ומתלותן בגברים, אך במקביל הן מתחילות להרגיש בודדות לנוכח הגברים הזורמים, המטפלים, האלטרנטיביים, שהתחברו להוויה ולרגשות.
בתקופה השלישית, אחרי שגברים ונשים למדו לכבד זה את זה, והם מלאי הערכה ואהבה אלה לאלה, הם מסוגלים להבליט מחדש באורח נאות את המאפיין המיני שלהם בתוך האיזון שהושג.

לכתבה המלאה בבלוג של כרמל וייסמן

20.4.2008

הבלקן והאיסלאם

פרופיל 'נער הרועים' הבלקני.
הפנים באיור פונות ימינה. חצי האי של איסטנבול הוא האף. נהר הדנובה הוא קו העין. מפרץ אתונה הוא הפה.

קיימת אפשרות לאחד את כל הבלקן תחת דימוי יחיד של פרופיל אנושי.

מיקום הבלקן הוא אסטרטגי ביותר. הדימיון בין עמי הבלקן רב הרבה יותר מהשוני ביניהם. זה חבל ארץ יפהפה, עשיר במשאבי אנוש, שמסוגל להיות מעצמה עולמית.

בלקן מאוחד הוא הסיוט של אירופה, רוסיה ותורכיה, ומסיבה זאת כולם שם מסכסכים זה את זה.

הקמת המדינות החדשות בבלקן היא ביטוי מובהק של התפשטות האיסלאם המתחדשת בדרום מזרח אירופה.

מתחדשת, כיוון שקדמה לה האימפריה העותומאנית ששלטה באזור עד לפני מאה שנה.

המערב הנוצרי הרוויח מפרוק יוגוסלביה הקומוניסטית, אך מפסיד מהתעצמות האיסלאם בבלקן, שפירושו כמעט הגמוניה איסלאמית עולמית.

לסרבים, העם הדומיננטי בבלקן, יש גם את הדרך הסבילה להוכיח את חשיבותם. הם לא ישקטו ולא ינוחו עד להקמתה מחדש של יוגוסלביה, מנהיגת העולם השלישי לשעבר.

הנוסחא הסרבית להתחדשות תהיה לא פחות מאשר ניסיון להקמתה מחדש של ברית המועצות, כקואליציה פאן סלאבית וסוציאליסטית נגד אירופה, ארצות הברית והקפיטליזם הבינלאומי.

זאת חזרה מדהימה על ההיסטוריה מלפני מאה שנה, ערב פרוץ מלחמת העולם הראשונה, שגם בה עמדו הסרבים במרכז, והאיסלאם, בדמות האימפריה העותומאנית החולה, היה עילה מרכזית למלחמה.

אין כמעט הבדל בין מלכויות הנפט של היום לאימפריה העותומאנית של אז.

במדינת ישראל מושפעים מאד, בלי להודות בכך, מכל מה שמתרחש בבלקן.
קיים דימיון רב בין עמי הבלקן לעם היושב בציון, אשר גם הוא השתחרר מהעול העותומאני באמצעות החשיבה הסוציאליסטית.

הרחבה בנושא בפוסט בבלוג של יואב קרני מוושינגטון שכותרתו: 'סלט מקדוני, עִזִים אלבניות ודו-שיח בלקני מאוד'

23.3.2008

יתושים ענקים


אני עובר בימים האחרונים מתקפה של עשרות יתושים ענקים, בקוטר של כחמישה סנטימטרים כל אחד, שחדרו לדירה בה אני מתגורר. הם הרבה יותר גדולים מאשר צרעות.

היתושים קלים לירוט באמצעות מטלית לחה, בשל מהירותם האיטית ומבנה גופם השביר מאד, בפרט ביחס ליתושים הקטנים הרגילים.
אך כאשר אני מחסל אחד, מגיע השני בעקבותיו, בזכות חוש הטריטוריאליות המפותח שיש לחרקים.

הם גם אינם מסוכנים כנראה, כי אולי אינם עוקצים. אך המגע בהם דוחה, ואם הם נופלים במטבח הלכלוך הוא רב.

בשנים שעברו הייתי צופה באחדים מהם מידי פעם, בעונה זאת של השנה, כשהם נחים או מעופפים בחדר המדרגות.

לא נמצא חומר על הנושא באינטרנט, למרות שמדובר כנראה בתופעת טבע חדשה ומדהימה בישראל.

מעניין מאד לדעת מה מוצאם של יתושים אלה, שעד לפני שנים מעטות לא ניצפו כלל במקומותינו.

אולי הם מוטציה גנטית שהשתחררה במכוון או בשוגג מאחת המעבדות.

אולי הגיעו בנדודים מארצות רחוקות.

יתכן והם עמידים יותר נגד חומרי ההדברה הביתיים.

יתכן גם שבניגוד ליתושים רגילים הם אוהבים יותר את החללים הסגורים של הדירות, בהם הם חשים בטוחים יותר.

יתכן ואינם מגיעים ממוקדי התרבות של יתושים רגילים, דהיינו מקווי מים.