ספרים מקוריים

29.9.2009

חג הסוכות - מחשיבה דיכוטומית לחשיבה היברידית

חג הסוכות נמשך שמונה ימים של חגיגת חושים, שמטרתם לפתוח את הנפש אל הסביבה.
ביום הכיפורים נעשית ההפרדה בין הנפש לגוף. אך ההפרדה עלולה להיות מסוכנת, כיוון שהיא יוצרת שני קטבים, שיכולים להתפרש גם כטוב ורע, דיכוטומיה.

יש צורך לעבור לחשיבה חיובית יותר.

המעבר מחשיבה חד מימדית לדו ותלת מימדית נעשה באמצעות המודעות לספירות הפנימיות.

באמצעותן מפתח האדם את החזון שבו.

מערכת דימויים בפעולה מאפשרת חשיבה משולבת, היברידית.

23.9.2009

ישראל = אור+חושך

המילה 'ישראל' שווה בגימטריה: 541

המילה 'אור' שווה בגימטריה: 207

המילה 'חושך' שווה בגימטריה: 334

207+334=541


טוב לזכור בהקשר זה כי בשעה 02:00 בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון שלפני יום הכיפורים מסתיים דרך קבע שעון הקיץ ועוברים לשעון חורף. מחוגי השעון מוזזים שעה אחת אחורנית, לשעה 01:00.

בין כסה לעשור

כינוי זה של עשרת ימי תשובה מצביע על משמעותם על פי צירי האנרגיה בגוף האדם.

אלה הם ימים בהם חולפים באינטנסיביות על פני כל הספירות האנרגטיות, מהעליונה ועד התחתונה.

לכל ספירה [צ'אקרה] מוקדש יום.

ראש השנה ויום הכיפורים אינם נחשבים למנין הספירות, אלא שמונת הימים ביניהם בלבד.

התהליך הפנימי בתקופה זאת מכונה גם 'נסירה'.

מטרתו לשכלל את הדבקות הטבעית של עם ישראל עם הקב''ה וארץ ישראל.

ההמשלה במקורות היא לניתוק החיבור הראשוני שהיה לאדם הראשון עם חוה אימנו.

ארץ ישראל ועם ישראל הם שניים שהם אחד.

חיבור זה מתבצע, בין היתר, באמצעות ההאנשה של 'נהר הירדן, ים כינרת, וים המלח'.

הדבקות הטבעית אינה מספיקה. זאת דבקות גב אל גב.

אפשר להפנות את הפנים לארץ ישראל באמצעות צירי האנרגיה של הארץ.

הנושא הוסבר בהרחבה בפרשנות לספר 'במדבר'.

16.9.2009

יום בריאת העולם - שישה ימים לפני ראש השנה

ראש השנה נועד עבור בני האדם.

האדם צריך להגיע ליום זה שלם בגופו, כמו ביום השישי לבריאה בו נוצר על פי התורה.

לכן הימים טרם ראש השנה משולים לימי הבריאה.

התפילה החשובה ביותר בערב ראש השנה היא תהילים פרק כד, 'לדויד מזמור':

לְדָוִד, מִזְמוֹר: לַיהוָה, הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ; תֵּבֵל, וְיֹשְׁבֵי בָהּ.
כִּי-הוּא, עַל-יַמִּים יְסָדָהּ; וְעַל-נְהָרוֹת, יְכוֹנְנֶהָ.
מִי-יַעֲלֶה בְהַר-יְהוָה; וּמִי-יָקוּם, בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ.
נְקִי כַפַּיִם, וּבַר-לֵבָב: אֲשֶׁר לֹא-נָשָׂא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי; וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה.
יִשָּׂא בְרָכָה, מֵאֵת יְהוָה; וּצְדָקָה, מֵאֱלֹהֵי יִשְׁעוֹ.
זֶה, דּוֹר דֹּרְשָׁו; מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקֹב סֶלָה.
שְׂאוּ שְׁעָרִים, רָאשֵׁיכֶם, וְהִנָּשְׂאוּ, פִּתְחֵי עוֹלָם; וְיָבוֹא, מֶלֶךְ הַכָּבוֹד.
מִי זֶה, מֶלֶךְ הַכָּבוֹד: יְהוָה, עִזּוּז וְגִבּוֹר; יְהוָה, גִּבּוֹר מִלְחָמָה.
שְׂאוּ שְׁעָרִים, רָאשֵׁיכֶם, וּשְׂאוּ, פִּתְחֵי עוֹלָם; וְיָבֹא, מֶלֶךְ הַכָּבוֹד.
מִי הוּא זֶה, מֶלֶךְ הַכָּבוֹד: יְהוָה צְבָאוֹת-- הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה.